PM-International besøker 112 barnebarn i Peru

Et smil kan forandre verden: PM-International besøker 112 barnebarn i Peru

PM-International utvider samarbeidet med bistand, rådgivning og utvikling av organisasjonen World Vision, med en total donasjon av 648.000 euro for året 2019 / PM-International Charity ambassadør Vicki Sorg og hennes mann Rolf Sorg besøk (selskapets grunnlegger og styreformann PM-International) tre verdensvisjon-prosjektområder i de peruanske Andes

Speyer 15. mars 2019 – Med en total donasjon av 648.000 euro for året 2019 og totalt 1.800 godchildren PM-International AG, selskapet over hele verden med flest World Vision fadderskap. I begynnelsen av mars deltok PM-International Charity Ambassador Vicki Sorg 112 fadderbarn i Peru, denne gangen sammen med selskapets grunnlegger og styreleder Rolf Sorg.

Barnene bor i tre verdensvisjon-prosjektområder i landlige regionen Huancavelica. Dette er opp til 4450 meter over havet i Andesfjellene i Peru og er blant de fattigste og mest sårbare områder av landet. I tillegg til fattigdom helse og utdanning er de største utfordringene på bakken. Befolkningen i Andesfjellene lever hovedsakelig av jordbruk. På grunn av magert jord og ugunstige klimatiske forhold er utbyttene ofte utilstrekkelige. Omtrent en fjerdedel av de voksne kan ikke eller bare dårlig lese og skrive.

Sammen med World Vision til PM-International er forpliktet til opprettelsen av utdanningsprogrammer og innen ernæring og hygiene for å heve levestandarden i regionen.Under oppholdet, Vicki og Rolf Sorg besøkt flere lokalsamfunn og familier til å få en idé om fremdriften i regionale prosjekter. “Jeg er imponert over hvor World Vision var i stand til å bedre levekårene allerede – ikke bare for våre godchildren, men for hele regionen. Blant annet var vi i stand til å renovere skoler og gi lærerhjelp med vår støtte. Det utdanner også foreldre om hvor viktig utdanning er for deres barns fremtid, sier Vicki Sorg.

Rolf Sorg legger til: “For meg personlig har denne turen igjen demonstrert de ekstreme forholdene våre gudbarn lever på. Smilet på ansiktene deres viser meg hvor viktig oppdraget til min kone Vicki er. Med sponsorbesøk som dette, vil vi bane vei for barn og fremtidige generasjoner til et bedre liv, spre godt humør og gi dem en bursdagsgave som minner dem om den dagen. “

I over 15 år har PM-International og World Vision støttet barn, deres familier og hele landsbysamfunn i mer enn 50 langsiktige utviklingsprosjekter over hele verden, inkludert Ghana, Kambodsja og India. Bidragene er gjort mulig av den sjenerøse støtten til kunder og distribusjonspartnere. Hvert produkt som selges av PM-International gir barn “en times levetid”. Etter hvert som størrelsen på selskapet vokser, gjør det også antall sponsede barn. PM-International har satt seg som mål å støtte minst 10.000 barn og fremme flere prosjekter over hele verden.

Juliana Goessmann, Corporate Co-Operations Manager på World Vision Deutschland e.V .: “Vi er veldig stolte av vårt langsiktige samarbeid med PM-International, fordi vi deler en sentral verdi: Ved World Vision er det å fokusere på å hjelpe folk til å hjelpe seg selv. Vi fokuserer spesielt på barn, fordi de vil fortsette arbeidet hvis vi en dag trekker seg fra prosjektene. “

Om PM International AG

PM-International AG utvikler og selger høy kvalitet, egenutviklet og det meste patenterte kosttilskudd og kosmetikk private label FitLine® i premium-segmentet. Selskapets kjernekompetanse er Nutrient Transport Concept: Den eksklusive Nutrient Transport Concept (NTC®) bringer næringsstoffer nøyaktig når de trengs, akkurat der de trengs – på cellenivå! Fra innsiden og utsiden. For å sikre en gjennomgående høy kvalitet, kan PM-International sjekke produktene kontinuerlig uavhengig av TÜV SÜD ELAB. Produktet når forbrukerne via skanne en QR-kode på emballasjen direkte til en webside av TÜV SÜD ELAB og kan se analysen. Dette tilbyr for øyeblikket ingen konkurrent.Godt over 500 millioner FitLine® produkter har blitt solgt over hele verden – mange kunder bruker FitLine® regelmessig, inkludert mange toppidrettsutøvere. Som en del av en enestående sports marketing konsept samarbeid eksisterer blant annet den tyske, østerrikske og polske skiforbundet (DSV, OSV, PZN), den tyske Ice Hockey Federation (DEB), den tyske sykkelforbundet (BDR), den tyske friidretts forbundet (DLV), den sveitsiske Sliding Association (inkludert Bob), den sveitsiske Håndballforbund (SHV) og Luxembourg Basketball Federation (FLBB).PM-International selger sine kvalitetsprodukter i nesten 40 land over hele verden. I 2018 var PM-konsernets totale omsetning 833 millioner dollar.

PRESSEKONTAKT

PM-International Norge AS
Inger Sverresson

Mustad Næringspark, Raufossvegen 40, bygn 121
N-2821 Gjøvik

Website: https://www.pm-international.com/no/
E-Mail : service@pm-international.no
Telefon: +47 62 35 70 70